CANADÀ

Estiu 2002

25/26-07-2002 Sortim de Figueres a les 18:32 amb un Catalunya Express. (12h abans d’agafar l’avió)Passem la nit a l’aeroport, l’avió surt a les 7h.Quan estem a punt de despagar ens anuncien que un motor s’ha espatllat. Baixem, anem a la terminal i ens re col·loquen en un altre avió a 1ª classe.Agafem l’avió a les 12:50, arribem a Frankfurt i agafem un avió a les 17:10. Arribem a Toronto a les 0:15 de la matinada del dia 27 ( a Toronto són les 19:15 del dia 26). Lloguem un cotxe, un Pontiac gran. En Joan se’n surt molt bé amb el canvi automàtic. Arribem a Niagara’s Falls a les 10 de la nit. Ens fiquem al mig de les cascades. Ple de gent, un formiguer, no trobem el carrer de l’alberg, demanem i ens diuen que a les 10 hi ha focs d’artifici, tothom mirant l’espectacle i nosaltres nerviosos al mig del merder. Trobem un policia i li demanem si ens pot acompanyar a l’alberg. Ho fa un tros, ens indica el camí i finalment podem estirar-nos al llit. Són les 23:30 hora local!!

27-07-2002 Ens em despertat a les 4:30 i amb la targeta que vam comprar (una mica rotllo, però va bé) truquem a casa. De mica en mica ja ens adaptarem a dormir quan toca. L’alberg és una mica atrotinat però per 50$ dormim en una habitació privada. Esmorzem a l’alberg. Ens costa 3$ (2’75€). Pankakes típics americans amb xarop d’arable i café.Visitem Rock house a ¾ de 9, pots veure les cascades per darrere, és bonic. L’entrada val 7$. Després anem al barco i fem la visita maid of the mist, et porten fins ben ve a davant de la cascada, sort que en totes dues visites et proporcionen uns impermeables perquè quedes ben xop. Val 11’75$.Sortim d’allà cap a les 11h. Volem anar a veure algun poble dels amihsperò no trobem la carretera, està molt mal indicat, més ben dir els encreuaments no posen res ni nom del poble ni res. Anem en direcció Toronto per la 401 ( és una autopista gratuïta). Ens parem a veure si trobem un adaptador per poder endollar els nostres aparells elèctrics, no el trobem. Comprem menjar, omplim el dipòsit ( la benzina va a 72 cèntims el litre 0’60€)Mengem a l’autopista en una zona de relax. Visitem de passada la carretera de la costa que passa per Wellington , tornem a la 401 i arribem a Kingstoncap a les 8 del vespre, rebentats, el canvi d’hora i el no haver descansat bé des que vam sortir ens afecta. Són les 21:30 i anem a dormir a l’alberg ( està molt bé) Hem pagat 56$ per una habitació privada, esmorzar inclòs.

28-07-2002 (diumenge) Ens hem despertat a les 6, ja hem dormit més que la nit anterior, estem com nous! (Una altra vegada començarem les excursions fortes, que incloguin força conducció I estar tot el dia al volant, al cap de dos dies d’haver arribat que és el que necessites per adaptar-te, sinó els dos primers dies es fan molt pesats)Truquem a casa a les 7, ara ja sabem fer anar la targeta ( primer cal trucar al nº de l’operadora, després li dones el teu nº de targeta i en 1r lloc, si és al Canadà es toca l’1 i si és internacional el 011+ 34 + 972...Sortim cap a Quebec. Dinem a Trois Rivieres per dir-li al de l’alberg que de tornada a Toronto dormirem aquí. Dinàrem a un xinés, bufet lliurei molt bé per 19 DC tots dos.Arribem a Quebec a les 15h, busquem l’alberg que està situat al cor de la ciutat bella; està molt bé, tenim una habitació de 4 per a nosaltres sols. Podem rentar la roba. La ciutat és de les més boniques que hem vist, senyorial,neta, amb vida. Les botigues encara estaven obertes a les 10 de la nit del diumenge. Es veu que aquí hi ha una escola de circ ( “Le circ du Soleil” ?) i et trobes quantitat d’artistes fent espectacles de foc, màgia, ... pels carrers.

29-07-2002 Esmorzem i anem a uns supermercats per comprar l’adaptador . Comprem també una targeta de 62 MG per la càmera ( ens costen 88,55 DC) Anem a visitar el salt d’aigua de Montmorency, dinen a sota del salt. També visitem el Canyon a Sainte Anne de Beaupré, és espectacular!A la tarda passegem per Quebec.

30-07-2002 Sortim de l’alberg a les 7:30 del matí, PLOU. Anem a Riviere du Loup, l’alberg és molt coquetó, la gent molt amable, netíssim.Aquí a l’alberg fan el 20% de descompte per anar a veure les balenes. Ens hem adonat que aquí a Canadà val la pena demanar informació i agafar els tickets dels llocs a visitar des de l’alberg. Per exemple a l’alberg de Niagara Falls ens van fer el 10% per anar amb el barco Maid of Mist; a quebec l’aparcament era un 10% més barat pels alberguistes.Continua plovent. Són les 11:30 i estem esperant per anar a veure les balenes.Aquest matí la Puri ha trucat a casa i totsestan bé. La targeta per trucar va molt bé perquè cada vegada et diuen quants diners et queden i quan de temps podràs parlar amb aquests diners.A la tarda arribem a les 17h de veure les balenes. N’han passat moltes però el temps no ens ha acompanyat, hi havia molta boira i ha costat veure-les bé. Visitem el Parc de Bic, paguem 7 DC entre tots dos. Llàstima de la boira, no veiem res!És original la manera de pagar en aquests parcs quan no hi ha ningú a la porta. Agafes un sobre on hi ha dues targetes iguals amb un nº de sèrie; marques el dia i mes i el nº de gent que pagues, una la poses amb els diners a dins una bústiai l’altra te la quedes de comprovant.Hier /

Aquesta poesia la vam trobar escrita en un full enganxat abans d’anar a veure les balenes. CARPE DIEM!

31-07-2002 Ens continuem aixecant aviat, avui són les 6 del matí. Bé he de dir que anem a dormir a les 10 2/4 d ’11; primer perquè estem cansats i segon perquè si t’aixeques aviat tens temps per fer moltes c oses. Ahir, quan estàvem a l’alberg de Rivière du Loupi estàvem a punt d’anar a veure les balenes i plovia a bots i barrals, en Joan s’ha deixat les claus a dins el maleter i aquest no es podia obrirdes de fora. Ens varem veure morts. Vaig trucar al telèfon d’urgència d’AVIS i la noia em va donar instruccions d’un botó que hi havia dins el cotxe. No el trobàvem, quins nervis! Al final ho vam solucionar.Anem al Parc Natural de la Gaspesie. Hem dinat al llac de la Cascapèdia i després hem enfilat un camí cap a Les Cretes,hem pujat al Mont Ernest-Laforce; hem pujat el Pic Brulé i hem baixat per l’Original. Hem tardat 4h15’ per fer 13’2 km.Hem sopat a l’alberg Ste Anne com reis: una crema d’àpid boníssima de segon podíem triar entre truita a la tomata seca o pollastre amb salsa al vi. De postres una mena de braç de gitano d’ametlles i mel... Per acabar cafè o te. Val la pena :l’alberg, la gent que ho porta i el forfait que inclou dormir, esmorzar i sopar per 84€ dues persones.

1-08-2002 Hem esmorzat molt bé. A dos quarts de vuit hem sortit en direcció a Mont Saint Pierre per poder pujar al mont Jacques Cartier ( la muntanya més alta de la Gaspesie), són 4’1 km de pujada. Hem vist caribús de ben a la vora.Hem visitat el llac dels Americans i la chute Ste Anne. Hem sopat una crema, una crêpe de marisc i tarta + cafè. Ha fet un dia esplèndid!!

2-08-2002 Hem esmorzat a les 7:30, ous amb beicon.Hem anat cap a Gaspé amb intenció de visitar el Parc natural de Forillon. Fa molt bon temps. Arribem a l’alberg Cap aux Os, paguem 96’62 DC per una habitació privada.Anem al Parc Forillon. Pugem a la Belvedere , déu n’hi do la pujadeta; després anem a Les Graves, veiem foques.A les 18h anirem a veure castors amb un guia de l’alberg. N’hem vist 2, són més grans del que em pensava. Veiem el seu hàbitat, les construccions que fan amb els troncs. Com tallen els arbres i els transporten... Molt interessantA tots els albergs tenen els llençols inclosos en el preu, de moment no hem hagut de fer servir els nostres; al menys a les habitacions privades.Truquem a casa els matins entre 7 i 8, allà són entre les 13-14, així sempre els trobem.

3-08-2002 Ens aixequem a les 7. Tenim previst anar a fer una ruta a peu ja que ens han dit que hi ha un lloc de castors encara més gran que el que vam veure ahir i que s’hi poden veure ossos. Hem vist un ós, ens a travessat pel mig del camí que seguíem per anar a veure els castors. No hem pogut fotografiar-loperò hem fotografiat la seva empremta . Ja estem contents per tot el dia!!Anem cap a Gaspé, Percé i Ille Bonaventure. El paisatge de Percé és molt bonic i l’illa... a la meva vida havia vist tants ocells junts!Els “fous des bassins” a mils! Són ocells migratoris que passen l’estiu aquí. Hem vist foques.Avui a les 18hhem d’anar a veure foques amb el guia de l’alberg. Sopem a l’alberg, he menjat un llongant (jo) i en Joan salmó al forn, hem pagat 42’79 DC.Ens acomiadem del guia ( en Claude) i del senyor que porta l’alberg ( en Jules). Les excursions per veure els castors i les foques han valgut la pena. Ens acomiadem del Quebec i de la Gaspesie havent vist caribús, óssos, castors, foques, ... i gent súper amable de veritat.Hem de dir que amb en Claude hem vist 4 foques a davant del nassos durant l’estona que ham volgut.

4-08-2002Sortim a les 6h 15’. Anem de viatge cap a Toronto, ens espera un tip de cotxe. Anem a dormir a l’alberg de Trois Rivieres. Arribem a les 17h, hem fet 810 km, la carretera de la Gaspesieno no era gaire bona. L’alberg ens costa35 DC en una habitació de 4 persones però dormin sols.

5-08-2002 Sortim a les 6h 30’ i arribem a Toronto a les 14h 15’. Hem posat benzinaja fora de Quebec a Ontario, és molt més barata a 0’67 DC.A la tarda passegem pel centre de Toronto, és molt bonic veure els grans gratacels. Passegem tota la tarda ja que l’alberg és al centre. A l’alberg, encara que tinguis habitació privada, els llençols són a part 2 DC, pots fer servir els teus.

6-08-2002 Sortim a les 5h 30’ del matí per anar amb calma a l’aeroport, tornar el cotxe, ... L’avió no surt fina a les 10:15. El viatge amb avió ( Toronto-Vancouver) dura 5h però amb el canvi de fusos horaris resulta que arribem a les 13h.Lloguem el cotxe, un Buick, en Joan ha de tornar a aprendre de nou ja que les marxes són diferents.Anem a l’alberg de Penticton. Ens costa 36 DC, una habitació privada; està molt bé. És el més barat que hem trobat. A les 2:30 ja estem desperts, notem les 3 hores de diferència.

7-08-2002 Ens aixequem a les 6, anem cap a Banff.Busquem un lloc per dormir a mig camí i trobem el CANYON HOT SPRINGS. Lloguem una cabina (cabanya de fusta) ens ha costa 109 DC, es carota però aquí hi ha inclòs l’esmorzar i el dret a banyar-te en una piscina d’aigües termals. Són dues piscines, en una l’aigua està a 42º i a l’altra a 32º. Banyar-te envoltat de muntanyes nevades es genial ! A la tarda hem fet una passejada per un parc de cedres ½ horeta preciosa. Després hem anat al Parc de la Purchaserie on hem vist un piló d’esquirols deColumbia. També hem visitat el Glacier National Parck . Hem caminat uns 8 km i hem vist uns esquirols i 2 marmotes.

8-08-2002 Esmorzem a les 8 i sortim cap a Banff.Ens parem al Parc National de Yoho. Hem visitat la Wapta falls i l’Emerald Lake, molt bonic! ( ple de turistes, autocars, japonesos, ... però val la pena pel color de les aigües)El “natural bridge”, molt original el que ha fet l’aigua. Hem anat a dinar a les Takakkaw falls, fan 254 m d’alçada, molt maques. Hem passejat pel llac Louise, amb el seu monstruós hotel. El llac preciós amb les muntanyes al fons, ple de turistes però camines 100m i ja no en veus cap.A Banff dormim a l’alberg amb habitació privada, un hotel, es car però estem molt bé 138 $ dues nits.

9-08-2002 Ens hem aixecat a les 7 , eren les 8 d’aquí ja que el territori d’Alberta van una hora avançats.Hem anat a fer fotos al llac Louise, els colors són més bonics i no hi ha casi cap turista. Hem visitat el llac Moraine, no té res a envejar al llac Louise; està envoltat de 10 pics preciosos i l’aigua té el mateix color maragda. La foto del llac Moraine surt als bitllets de 20 dolars del Canadà. Hem visitat el Johnston Canyon ( hem vist un cérvol ), les Lower falls i les Upper falls hem caminat 2’7 km per arribar-hi. Hem dinat a l’alberg i també hem fet el sopar.A la tarda hem visitat els Hoodoos, Cascade Pons ( un lloc de picnic a la vora del riu, molt bonic), Bankhead ( un antic poble al costat d’una mina de carbó que la varen tancar i va quedar tot abandonat. Les cases les van traslladar a Banff o Calgary. Després hem anat al llac Minnewanke-Hem passejat uns 2km i hem vist un grup de muflons.Hem anat a Banff a passejar. Esquirols, esquirols, esquirols per tot arreu ...

10-08-2002 És els segon dia que té ganes de ploure, de moment s’aguanta. Són les 8 del matí i sortim cap a Jasper, pel camí anirem visitant el que queda del Parc natural de Banff.Visitem el Glacier Crowfoot,el llac Peyto ( vam baixar fins a tocar quasi el llac ), Mistaya Canyon, Centre du Champ de Glace ( vam pujar al glaciar Athabasca i vam fer fotos a sobre del glaciar), dinar i visitar les cascades Sunwapta, chutes Athabasca.Anem a Jasper, anem cap a Maligne Lake pensant que tenim l’alberg allà, però no dormim a l’alberg International de Jasper, ens costa 72 $ per tots dos, dues nits. Visitem el Mont Edith Cavel , veiem una ossa i el seu fillet! Abans l’havíem vist un de lluny, però aquesta és a davant mateix.Dormim en una habitació molt gran, tots junts però molt bé.

11-08-2002 Ens hem aixecat a ¼ de 8. Hem visita el llac Maligne, hem caminat un parell d’hores i hem fotografiat uns ocells que semblaven perdius. Després hem anat al Canyon Maligne, és el més impressionant dels que hem vist fins ara, hem caminat uns 5 km.Passejant després de dinar, bé vull dir xino-xano amb el cotxe, hem vist 2 óssos (una mare i el seu fill) més grans que els del Mont Edith Cavel.Hem estat un parell d’hores al poble de Jasper, hem comprat un gelat, el single és grandiós, 2’25 DC.Hem anat al banc a canviar 500 €, el banc era molt petit i no havien vist mai un bitllet com aquell.

12-08-2002 Ens aixequem a les 6 d’Alberta, les 7 de la British Columbia. Anem en direcció 100 Mile House, pel camí visitem el Wells Gray Park ( és un parc gratuït).Abans d’arribar-hi ens parem a veure una salta d’aigua i veiem 2 salmons pujant el riu! Llegim que és el lloc més alt on arriben els salmons.Al Wells Gray Park visitem diferents cascades; a la Bailey’s chute també es poden veure salmons, però no tenim sort i no en veiem cap ( la millor època per veure salmons és a finals d’estiu, principis de tardor ).Visitem l’Alice lake, les Helmecken falls i les Dawson falls. Pel camí visitem la Ray farm una granja perduda al mig de la natura al mig d’un prat d’aigües sulfuroses. La Helmcken fall és preciosa, només es veu el salt d’aigua i gens d’aigua enlloc més.Arribem a 100 Mile House , trobem un motel, ens costa 59,80 DC, està molt béAnem a sopar al poble

13-08-2002 Ens aixequem a les 7:15, esmorzem i ens dirigim a Whistler ( al cap de pocs anys en aquesta ciutat si celebraran les olimpíades d’hivern ).Visitem la ciutat i fem una volta en canoa pel llac Alta i després fem una voltaa peu al Lost Lake. Fa una calor! La gent es banya al llac en petites platgetes.A l’alberg dormin en una habitació compartida amb una altra parella (78 DC dues nits, el llençols no estan inclosos) Ha fet molta calor tota la nit, hem sentit 3 trens ( les vies estan al costat)

14-08-2002 Anem a visitar el llac Garibaldi, és el llac que dona nom al parc nacional. Hi ha 9 km per anar i evidentment 9 per tornar. Hi estem 4h 40’, la pujada és fortíssima però estem en molt bona forma.Trobem 3 llacs, el Garibaldi és l’últim i el més bonic. Té un glaciar al fons que el fa de postal Arribem a les 15h a l’alberg, ens banyem al llac Alta ( l’alberg toca al llac, només has de sortir a la porta)Dinem i fem una volta amb canoa pel llac ( les canoes són de l’alberg i gratuïtes ).Passegem pel poble, és un lloc per a gent rica; ens han dit que els artistes de Holliwood venen a esquiar aquí. Els xalets toquen a les pistes d’esquí. Només han de sortir i ja tenen els remuntadors. En aquest alberg vaig deixar-hi el cangur verd del Raid Junior. Avui hem dormit molt millor, no feia tanta calor, teníem una noia a l’habitació, però vàrem estar molt bé

15-08-2002 Sortim a les 8, direcció Vancouver. Fa un sol esplèndid. Hem visitat: el Pont Capilano ( el pont penjat, és molt car 15 $ per persona), el museu antropològic (molt interessant 8 $), l’aquàrium (15 $). A la tarda, cap al tard hem anat a veure els tòtems al final de Stanley Park i a donar una volta. L’alberg està al centre de la ciutat, ens costa 114 $ dues nits ( una habitació privada sense bany, però el tenim a davant de la porta).

16-08-2002 Passegem per la ciutat i anem de compres. Visitem els jardins Sun Yat Sen ( 7 $, no val la pena).

17-08-2002 Vancouver – TorontoA l’aeroport ens fan pagar 10$ per la seguretat. En Joan es va discutir amb una policia de l’aduana perquè no li deixava pujar amb “la llança” a l’avió.

18-08-2002Toronto, vàrem passejar per la ciutat.

19-08-2002 Arribem a casa al vespre. El viatge ens costa 850.000 ptes.